Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejlepší

Na nějaké ty medaile moc nejsem. Ale tento rok jsem si jejich předávání na Pražském hradě z pochopitelných důvodů nemohla nechat ujít.

Nevím, jak to chodí normálně. Jak jsem se už zmínila, mou pozornost to upoutalo až letos. Ale. Všimli jste si toho také? Všichni se tvářili tak strašně ale strašně vážně. 

 

Pamatujete si, jak jsem nedávno seděla na zastávce a počítala uprchlíky? Nebylo to vědomé, prostě sedím, hledím a počítám. Dnes tomu bylo také tak. Co jsem počítala dnes? A co mě k tomu vedlo?

 

Byly to právě ty vážné tváře. Představila jsem si sama sebe. Kdybych já dostala medaili, byla bych v tom okamžiku předávání na vrcholu blaha a nemohla bych se přestat usmívat. 

 

Takový tam byl jednom jeden jediný, druhý se usmál trochu a třetí se možná upřímně radoval. Pak se usmíval předávající. Kdybych byla prezidentka a mohla někomu dát medaili, také bych se smála. Vlastně, kdybych byla prezidentka, smála bych se od rána do večera. Prezidentkou ale nejsem a nikdy nebudu. No a potom tam byla jedna osobnost, která si vyloženě užívala svůj odchod. Těžko odhadovat, co si myslela po celou dobu, co tam seděla v předních lavicích, ale odcházela radostně. A užívala jsem si to s ní. Trochu jsem ji podezírala, že tam přišla jenom proto, aby mohla takto odejít. Jako královna.

 

Hodnotit vůbec nic jiného než atmosféru nemíním. Ať si každý udělá obrázek sám.

 

Co se mi ale na celé té kauze tak líbí, je to, že si většina obyvatel Česka uvědomila, jak hezké je to zase držet spolu, když o něco jde. Dnes jsme si připoměli, že to, co tady už bylo, nikdo zpátky nechce. 

 

Pan Brady mi od pohledu přijde jako velmi skromný člověk. Nevím, jak jinak si vysvětlit, že hned pochopil, že ty medaile nedostal vlastně on. Ale všimli jste si, jak zářil, když ty medaile dostal?

 

Strašně se mi líbilo, jak se zmínil, že mu jeho manželka  říkala: “Prosím Tě, co tam budeš dělat..” a to, jak plný radostí říkal, že se mu ty medaile ani nevlezou do kufru. Přála bych si, aby Česká republika měla jednou zase takového prezidenta, jako je on. Člověka, který ví, co je v životě důležité, lidé si ho váží a nestydí se za něj.

 

Co si pamatuji, děje se to u nás od nepaměti. Mám na mysli tu snahu lozit někomu do zadní části těla za účelem získání nějaké té výhody. Nevýhodou ale je, že takovou výhodu lze získat jenom za předpokladu, že zahodíte vlastní hrdost.

 

Stejně jako jsem jako malá nesnášela, když mi někdo říkal, co si mám oblékat anebo co mám jíst, protože se tak obléká někdo jiný anebo někdo jiný jí to, co ale já nechci, jsem snad od nepaměti slýchala argumenty, proč by se mělo u nás zavést něco, jenom proto, protože jinde je to také tak. 

 

Opakujeme kde co. Ale co se u nás děje například se státní vlajkou? Ta se až na vyjímky vytahuje, jenom když se hraje nějaký výnamný sportovní zápas. Když chceme pořád něco papouškovat, co se děje například v Německu, tak tam z vlajek dělají například nákupní tašky a lidé je opravdu nosí s hrdostí. Znak státní vlajky mají normálně v obýváku na všem. Je všudepřítomný. Národní hrdost je znát úplně všude. 

 

Okopírovali jsme snad všechno, co je dobré v jiných státech. Chybí jenom málo a náš stát bude dokonalý. Ani Německo se mu brzy nevyrovná. A je to právě proto, že ve státech, které se snažíme okopírovat, se už o nic nesnaží. My kopírujeme, co je jinde dobré a oni si za to myslí, že jsou nejlepší. 

 

Pevně věřím tomu, že až nakopírujeme všechno, co je jinde nejlepší a to, co je kde špatné kopírovat nebudeme, budeme jednoho dne nejlepší my. Ve všem. 

Autor: Bohdana Synovcová | sobota 29.10.2016 0:53 | karma článku: 14,46 | přečteno: 439x
  • Další články autora

Bohdana Synovcová

Dvě otázky

“Už seš dost velkej,” ráda bych Ti řekla, ale nemůžu. Nezní to tak, jak bych chtěla, ale to je holt život.

31.10.2017 v 16:10 | Karma: 7,86 | Přečteno: 493x | Ostatní

Bohdana Synovcová

V pohodě? Rozhodně ne!

Dnes jsem si uvařila pelyňkový čaj. Chutná trochu hořce. Ale je to jako se životem. Ten, když pijete po doušcích,

22.1.2017 v 18:32 | Karma: 15,49 | Přečteno: 2976x | Diskuse| Ona

Bohdana Synovcová

Kuchat či nekuchat

Je to asi týden, když mi jeden týpek, říkejme mu kolegáček, i když se o žádného kolegu nejedná, poslal zprávu, že potřebuje poradit. Řekl mi, že dostal novou pracovní nabídku. Měl by jezdit náklaďákem za 2000 EUR čistého.

26.11.2016 v 1:51 | Karma: 11,97 | Přečteno: 839x | Osobní

Bohdana Synovcová

Byl jeden blbeček, byl jeden blb

Bláázen. Blááázen je to. A? Blááázen jsem já? Pamatujete si na mou druhou báseň v mém životě? Ta první zněla něco jako:

23.10.2016 v 16:36 | Karma: 7,23 | Přečteno: 603x | Miniblogy

Bohdana Synovcová

Happy end

Nedá mi to a musím se s Vámi o něco podělit. Sny se prý plní jenom velmi zřídka. Kdo to řekl nevím, ale mně se jeden právě splnil. Znáte ten pocit, když něco velmi dlouho chcete a potom to dostanete?

25.4.2016 v 2:47 | Karma: 12,52 | Přečteno: 323x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zkušenosti východu Evropy se SSSR nás naučily mnohé o Kremlu, míní Leyenová

26. dubna 2024  18:09

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

  • Počet článků 94
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1016x
Učím se plavat.

Seznam rubrik